Rebate Scam
Loripie7
Enthusiast - Level 1

Beware the Switch to Verizon promos!! I got married and switched to his Verizon plan instead of staying with t mobile. Big Mistake. Phone rep said I had to buy new phone as my just-paid-off galaxy 7 would not port. Ok. Got 300 bucks for it and  promised a $200 mastercard. Ok. 3 months and about 5 calls later, never got the card. Reps would just delay me another 2 weeks. Was told I'd get an email with instructions to submit rebate. Even told that "I just had my supervisor MANUALLY enter your rebate". None of it ever happened and finally after a looong online chat session, a rep said I never qualified for it in 1st place. She gave me a tracking number and said I should call yet another 800 number to explain situation. 

We're likely going back to t mobile. 15 yrs with them and outstanding customer service. They would've never pulled this garbage. I believe there are 3rd party phone reps that take the 'SWITCH TO VERIZON" CALLS ALL DAY LONG, PROMISE ALL THIS STUFF, GET YOU TO SIGN UP AND THEN THE BALL iS DROPPED. I dont have time for this.

127 Replies
vzw_customer_support
Customer Service Rep

To clarify, have you talked with one of our rebate specialists regarding your rebate?

 

EllisandraC_VZW

0 Likes
Reply
cidlvj4
Enthusiast - Level 2

Are you asking me? if so, I did talk to someone and I think once did speak to a rebate specialist. I was told to check my mail and after a couple of weeks if have not yet received the two rebate cards for $200.00 each to call back. I did call and told them I have not received the cards . This began almost 5 months ago. Why is it that to withdraw the payment was overnight but to get what was promised by Verizon has taken months. I do not have the time to spend hours on phone getting the run around. These are games meant to tire your costumers out till they stop.

0 Likes
Reply
lgutk512
Enthusiast - Level 3

I totally agree.  Everything that you are explaining is exactly what I’ve experienced. So many hours on the phone and on chat.  False promises.  I noticed that the option to save chats is now gone.  Seems pretty sketchy if you ask me

vzw_customer_support
Customer Service Rep

cidlvj4, we apologize you've gone in circles regarding your two $200 rebate cards. We don't want to give up on this and want you to receive the rebates you qualified for. 

 

We've sent you a private message so we can continue to work with you and get this resolved. Thank you. 

 

 

 

AlanS_VZW

0 Likes
Reply
vzw_customer_support
Customer Service Rep
Thank you, you have successfully authenticated. A Verizon agent will message you shortly.
0 Likes
Reply
vzw_customer_support
Customer Service Rep

Thanks for completing authentication! We want to help get this matter fully resolved. I see that we escalated this, and to correct this issue, your gift cards were approved to be sent out on 3/30. At that time, we could expect them to be mailed within 2-4 weeks, and then take up to 10 business days to arrive by mail. April 27 was the 4 week marker, so at this time we can expect that you will receive them by mail any day now. Does that make sense? 

 

MichelleH_VZW

0 Likes
Reply
cidlvj4
Enthusiast - Level 2

yes it makes sense but this way of doing business does not convey much confidence to costumers. I for example, from the very beginning had problems with Verizon. I don't like making changes when things are working well but sometimes it gets a little bothersome when I am lied to. I do my part and believe strongly that if we are to buy American, we should make it as it use to be. costumer before the dollar. There is a saying that says, "when something starts wrong, it ends wrong". We will see how this goes. Thank you and GOD Bless you

0 Likes
Reply
vzw_customer_support
Customer Service Rep

I can certainly understand where you are coming from, cidlvj4. We certainly never want you to feel this way about us. I am confident the gift cards will arrive. Please feel free to reach back out to us here if you need further assistance. 

0 Likes
Reply
lgutk512
Enthusiast - Level 3

I completed the authentication.  Are you referring to me or another Verizon member in your response.  Please clarify.  

0 Likes
Reply
vzw_customer_support
Customer Service Rep

lgutk512, thank you for continuing to work with us. We want to make sure you receive a resolution for your rebate concern. We recommend that we continue to work in the Private Message platform in order to further resolve/escalate this matter. We have sent a new Private Message. Please respond to that message.

 

SylviaT_VZW

0 Likes
Reply
merrimank23
Enthusiast - Level 1

Were you able to get this resolved? We were advised it would be 2-3 weeks for the card when we switched. It has now been a month and the reps are stating it could be up to 10 weeks?! We paid our other carrier over $600+ to move to verizon. This is unacceptable.

Verizon_difficult
Enthusiast - Level 2

Same thing happening to us.  They accepted both and I confirmed via phone call they were submitted.  One was rejected and 1 has been sitting in processing for some time, despite having 45 days of consecutive service per the terms.  

4 more days until the 8 week term ends and then 2-3 days shipping and we will begin FTC and state attorney complaints.  Rebate fraud. 

 

Rebatescammer
Enthusiast - Level 1

Same thing for me.  8 weeks still no card.  Also they tried saying my watch wasn’t switched to Verizon.  Then why have you been billing me.  I decided to report to my local attorney general and the FTC 

vzw_customer_support
Customer Service Rep

Rebatescammer, we apologize for the rebate issues you are having. This is certainly not the type of experience we would ever want any of our loyal customers to endure. I am a consumer as well and I understand how important it is for you to receive your rebate. Don'r worry. You have an amazing support team here that is eager to assist you. To better assist you, I need to ask you some questions. What was is the amount of your rebate? On what date did you submit your rebate claim? 

JacobV_VZW

mlarroquette
Enthusiast - Level 1

I have submitted my rebate forms following the information I was provided, my rebate status remains "pending validation" with a due date of Sept 1, 2019. I have spent more than 1 hr on chat messaging the customer service from Verizon over this rebate.
 I switched to Verizon because of the rebate and now it is being delayed. This matter will be escalted to the BBB, FTC and the Michiagn Attorney General. 

vzw_customer_support
Customer Service Rep

We're sorry to hear that you haven't received your rebate. We recommend that you contact our Rebate team at 800-416-8894 for additional assistance.

 

TrinetteW_VZW

tanyam1209
Enthusiast - Level 1

calling the rebate team does absolutely nothing all they do is tell you the same status that appears online when you enter your tracking number. I submitted my rebate form on 6/21/19 was told via email i would have the rebates by 8/10/19. they weren't approved until the end of 8/2019. It has been saying "mailing in progress since 8/31/19 and i still haven't received them. I was told by verizon i would receive them electronically since i waited so long just for the rebate team to say they don't do that! I feel like everyone just lies constantly and its so unprofessional and I feel like I was scammed just to give them business! I am to the point where i feel the same way and just returning to AT&T, as much as i hated their service they had amazing customer service and when you were promised something you got it!

 

I called the rebate center again two days ago and was told "please allow another 5 days for them to mail it out" this will then bring me to 14 weeks since I submitted the rebate forms!!!!

vzw_customer_support
Customer Service Rep

Yabby1979, we always want you to experience the very best with our customer service. I am concerned to read that you have not been able to get the support that you need, and have been given information that is inconsistent. If you change your mind and would like some assistance, we'd be glad to help.

 

GinaU_VZW

0 Likes
Reply
tmpc
Enthusiast - Level 2

@vzw_customer_support wrote:

Yabby1979, we always want you to experience the very best with our customer service. I am concerned to read that you have not been able to get the support that you need, and have been given information that is inconsistent. If you change your mind and would like some assistance, we'd be glad to help.

 

GinaU_VZW


Do you folks in Verizon customer support really think anybody believes what you say?  You're probably just a computer program randomly generating "caring" replies.  It's a shame that such a great network is owned and run by liars and cheats.

0 Likes
Reply
Lindasteffen
Enthusiast - Level 2

Be prepared to be put on hold for 45 minutes. You're just a number to them.

Lindasteffen
Enthusiast - Level 2

Not to mention the 45 minutes on hold waiting for a representative when you call!!!