Whatsapp Calls
santosAna
Newbie

Hello Guys,

I'm Verizon customer since february and allways used Whatsapp video and voice calls to comunicate with my relativies abroad.

This month Verizon is charging for international calls even those calls were made via Whatsapp.

I've reached out the customer services and they told me date and time that those calls and I'm sure I was at home, using my home WIFI. The agent confirmed I was at home.

Considering that my plan has unlimited data and I was using my home WIFI, I consider this charge improper.

I need a solution to this issue!!!!

0 Likes
Re: Whatsapp Calls
vzw_customer_support
Customer Service Rep

I completely understand that international charges can be inconvenient, santosAna. There are many third party apps that can communicate long distance using simply data. We always recommend putting your phone into Airplane Mode and then connecting to Wi-Fi to use these apps. When in Airplane Mode, the cellular antenna is disabled in your phone. So your phone is only relying on Wi-Fi to complete the call. Sometimes when using these apps, it will vary on how strong your Wi-Fi signal is. If it weakens at any time, the app will automatically switch to using cellular data. We do trust this information is beneficial going forward.

 

MarshallP_VZW

0 Likes
Re: Whatsapp Calls
santosAna
Newbie

Good afternoon!!  I got in touch with whatsapp and my internet operator at home, both told me that the charge from you was undue.  I am gathering all emails and documents so as not to lose this money that you are improperly charging me.  Whatsap informed me that on the day and time that you are charging me my call was still on their app, they asked me if I was outside the country, if my internet package was over none of these options proceed.  My internet operator is collecting data to return me.  I will even pay but then I will just look for my rights.  Because as far as I know my internet is unlimited, I live here in the USA for two years and before I was from Verizon, my numbers were from Metro PCs and I always used whatsap to talk to my friends and family in Brazil and I was never “charged” or  "Stolen", I will go to the end to resolve and would like an effective response from you because none have.

Below is the answer of whatsapp in portuguese to the questions that international calls that you are unduly charging me

 

 

 

Olá,

Agradecemos por entrar em contato conosco! 

O WhatsApp não possui nenhuma maneira de lhe cobrar por ligações que você tenha feito ou mensagens recebidas ou enviadas através do aplicativo, assim como a sua operadora também não possui uma maneira de cobrar individualmente pelas mensagens trocadas no WhatsApp.

Abaixo estão algumas razões pelas quais você pode estar sendo cobrado: 

  1. Você está enviando mensagem para usuários que não possuem WhatsApp. Neste caso, você está usando SMS/MMS para enviar ou receber mensagens ao invés do WhatsApp e sua operadora pode estar lhe cobrando adicionalmente por isso. Tanto você quanto a pessoa com que você estiver falando precisando estar dentro do aplicativo para enviar e receber mensagens e arquivos de mídia sem custos. Não há uma maneira de integrar o WhatsApp ao sistema de mensagens (MS ou MMS) do seu aparelho de telefone.

  2. Você está usando dados em roaming, ou você excedeu o limite de dados do plano de sua operadora. Isto pode acontecer se você possui um plano de dados limitado. Você pode monitorar o seu uso de dados utilizado pelo WhatsApp nas configurações do aplicativo, ou perguntando a sua operadora sobre formas de monitorar o seu consumo de dados.

  3. Você está enviando convites para os seus contatos (através de SMS) para se juntar à você no WhatsApp. Estes convites são enviados utilizando o seu plano normal de SMS, que no caso, sua operadora pode estar lhe cobrando adicionalmente por isso.

  4. Você estava fazendo uma ligação em seu telefone usando seu pacote de dados e voz de sua operadora ao invés do recurso de Ligação do WhatsApp, fornecido pelo WhatsApp. O WhatsApp não é integrado com o sistema de ligações padrão do seu aparelho e se você usar este método para fazer ligações, sua operadora poderá lhe cobrar. Porém, tenha em mente que sua operadora também poderá aplicar cobranças adicionais. se você usar o recurso de Ligação do WhatsApp quando tiver excedido seu plano de dados ou estiver em roaming.

Sinta-se à vontade para entrar em contato conosco se você ainda tiver dúvidas. 
Ficaremos felizes em ajudar!

Leah 
Equipe de Suporte do WhatsApp

Dê uma olhada em nosso FAQ.

0 Likes